ZV-15
Nový produkt
Ve svižné základní hře se seznámíte s určováním času podle grafického znázornění hodin.
Procvičíte si poznávání digitálního a analogového času.
Upozornění: poslední kus skladem!
Datum dostupnosti:
Hru využijí děti v předškolním vzdělávání a také v 1. a 2. ročníku.
2×23 hracích karet
pravidla + nápady k dalšímu využití
Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu.
Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců.
číst analogový a digitální čas
Uvnitř máte přehledný manuál s nápady na co nejpestřejší využití hry. Karty jsou akorát velké, aby se dětem pohodlně držely a aby se z nich dalo i dobře číst. Kódované řazení jednotlivých karet poskytuje možnost vlastní kontroly.
Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je hráči navzájem vidí. Na každé kartě nahoře má hráč obrázek ručičkových hodin s časem (Já mám) a ve spodní části je pak čas slovem nebo digitálně (Kdo má?).
Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „První karta“. Zeptá se: „Kdo má 15:30?“ jak je uve- deno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož ručičky na hodinách ukazují půl čtvrté, a položí otázku ze spodní části karty (v tomto případě: „Kdo má 0:45?”)
Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu.
Elektřina. Skupinu rozdělíme na poloviny a děti si sednou do dvou řad zády k sobě. V řadě se drží za ruce. Hrajeme s obrázkem v horní části karty. Učitel postupně ukazuje pouze prvním v řadě karty a říká digitální čas. Ukáže např. obrázek s hodinami, na kterých je tři čtvrtě na osm a říká: „19:30.” Pak kartu položí na stůl a vezme další. Ostatní hráči pečlivě poslouchají. Ve chvíli, kdy čas pojmenuje správně, musí hráč stisknout sousedovu ruku. Stisk dojde až na konec řady a poslední se přihlásí, že k němu elektřina došla. Dojde ke stolu najít správnou kartu. Sedne si pak na začátek řady.
Bingo. Na stůl rozložíme 15 karet obrázkem nahoru. Hraje- me s analogovým časem. Každý dostane prázdnou kartu pro hru bingo (3×3), do které si opíše 9 různých časů dle vlastního výběru z karet rozložených na stole (zapíše však digitálně). Hrajeme s obrázky z horní části karet. Karty se otočí obrázky dolů a při- jde na řadu losování. Učitel obrázky nepojmenovává, ale ukazuje. Děti škrtají postupně příslušné digitál- ní časy na svých kartách. Vítězí ten, kdo má první vyplněný sloupec, řadu nebo úhlopříčku.
Domečky. Hrajeme s obrázky hodin v horní části karty. Karty s konkrétními charakteristikami (např. s digitálními intervaly 14–17, 18–21...) rozmístíme po prostoru. Každý má jednu či více hracích karet a hledá jejich domeček podle analogového času na své kartě.
Cvičíme. Vybereme, podle kterého zadání z karty budeme hrát (text, digitální čas, analogový čas). Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhod- ně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají časy na svých kartách. Kdo má ranější čas, vzpaží, kdo pozdější, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice.
Slovní úlohy. Děti rozdělíme do skupin. Každá skupina dostane kartu a vymyslí slovní úlohu, jejímž výsledkem bude čas uvedený na kartě. Skupiny si navzájem slovní úlohy přečtou a vyřeší.
Větší bere. Vybereme, podle kterého zadání z karty budeme hrát (text, digitální čas, analogový čas). Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky. Kdo má pozdější denní dobu, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. Pokud hrajeme s textem nebo analogovým časem, je potřeba si zvolit dopolední (00:00–12:00) či odpolední (12:00–24:00) interval.
oblast: | svět kolem nás |
---|---|
typ materiálu: | hra |
druh hry: | já mám, kdo má |
Žádný názor zákazník pro tuto chvíli.